jueves, 26 de marzo de 2015

Si ella pot, tu també!


Muchos somos aquellos a los que se nos exige el grado medio de valenciano para trabajar en aquesta la nostra Communitat. Se nos exige incluso para darnos el título del Máster de Secundaria que hace ya más de un año que aprobamos. Sin él, no podemos presentarnos a oposiciones y ni siquiera solicitar nuestro título de profesores para empezar a buscar trabajo aunque sea en otro sitio, como por ejemplo Madrid, donde no se habla valenciano. Todo caca. La verdad es que para gustarme mucho las lenguas, ésta me está dando bastante por culo. Es la tercera vez que me presento. Si lo llego a saber, antes que en educación me meto en política. De todas maneras, aquí estoy una vez más, estudiando valencià.  
Aquí les dejo una redacción que escribí modelo-examen para que vean cómo está el level. Disfruten!


Escriga un text per a ser publicat en un blog en què expose alguns trucs o solucions per a xicotets problemes quotidians, per exemple sobre neteja, bellesa, cuina... (mínim: 200 paraules).

No qualla!

Jo sóc una dona més de salat que de dolç i això es veu reflectit també a la meua cuina. Els postres dolços sempre se m’han resistit però jo he continuat intentant-ho. La primera vegada, vaig intentar fer un pastís de formatge amb nabius; vaig combinar tots els ingredients exactament com deia la recepta i el resultat va ser un pastís amb un sabor perfecte i deliciós, però no em va quallar. Després d’una semana menjant “crema de formatge”, vaig probar d’elaborar, aquesta vegada, un flam.
Em vaig trobar amb el mateix problema, suc d’ous amb llet! El sabor era perfecte però un altra vegada, el flam tampoc va quallar. Aleshores vaig decidir fer-ho a la meua manera, seguint la recepta però no al cent per cent i vaig canviar un pas molt important: el moment de barrejar tots els ingredients. Aquesta vegada vaig pensar, “i si ho barreje tot al foc?” Voila! Eixe era el truc! Per fi els meus postres van deixar de resistir-se a la quallada.
Així que ja ho sabeu, en calent tot funciona millor! =D

          
Para aquellos que se estén volviendo locos estudiando a última hora, aquí les dejo un par de enlaces interesantes:

Exercicis de tipus test a internet – Grau Mitjà:
Dites, refranys i maneres de dir:
Recuros de la Junta per a descargar:

Molta merda per a tots!!!

               

No hay comentarios:

Publicar un comentario